Akupunktur

Akupunktur er en del af klassisk kinesisk medicin, som er mere end tusind år gammel. Lægevidenskaben fra østen har eget diagnose og behandlings system, der på mange måde adskiller sig fra den vestlige.

Akupunktur er en behandling med nåle, som er afbalancerende for kroppen og sindet, så man ikke kun behandler de enkelte symptomer og sygdommen, men hele mennesket. Formålet med akupunktur er at skabe balance i kroppen og sørger for, at energien kan cirkulere. Ved behandling med akupunktur indføres en tynd steril engangsnål i udvalgte akupunktur punkter eller smertepunkter på kroppen.

Disse punkter har via kroppens energibaner forbindelse til hele kroppen, organerne og alle kroppens funktioner. Kroppens egen evne til at genoprette balancer stimuleres, og kroppen kan derved fungere bedre.

I Vesten blev akupunktur først anerkendt i 1979, hvor Verdenssundhedsorganisation WHO erklærede akupunktur velegnet til behandling af en række specifikke lidelser.

• Så er du udfordring med smerter i kroppen

• Er du udbrændt

• Kører tankerne i ring – føler du dig stresset, deprimeret eller angst

• Har du ofte hovedpine eller føler du dig svimmel

• Har du problemer med fordøjelsen

• Har du allergi

• Har du svært ved at komme dig efter forkølelser eller virusinfektioner

• Har du cyklusforstyrrelser – menstruationssmerter – importens eller problemer med overgangsalderen

• Mangler du balance i krop og sjæl

• Eller måske mangler du energi og overskud i hverdagen

• Kører tankerne i ring – føler du dig stresset, deprimeret eller angst

• Eller noget helt andet så tøv ikke med at kontakte mig

Sådan foregår en behandling ved Klinik Lange

• Inden behandlingen spørges du ind til dine symptomer

• Vi undersøger din tunge - tjekker din puls og bruger uv lys i dine ører – dette gør vi for at stille den rigtigt kinesiske diagnose og for at give dig den bedste behandling.

• Herefter lejres du godt på briksen og nålen sættes, når alle nålene er sat får du lov til at ligge og slappe godt af 25 - 40 min. Under behandlingen kikke vi ind til dig for og sikre os at alt er vel og at nålen arbejder som de skal.

• Når nålen er fjernet, tilbydes du et glas vand – der er vigtigt at du drikker godt med vand efter behandlingen.

• Antallet af behandlinger er individuelt, men oftest er det bedste resultat efter 3-5 behandlinger

Klinik Lange Logo